close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בחירת היעד הבא לטיול

מערכת שורשכא שבט, תשעט27/01/2019

יום נפלא מחכה לנו בחוץ, השמש "מחוממת" בדיוק על הטמפרטורה הנכונה ואנו מוכנים ומזומנים לצאת וליהנות מכל הטוב שישראל מציעה לנו עם המון מוטיבציה ואנרגיות חיוביות. עם זאת, תמיד עולה השאלה הגדולה – לאן כדאי שניסע?

תגיות:
מצד אחד, טיולים יכולים להיות כיף גדול, ומצד שני הם גם לעתים מצריכים מאיתנו לוגיסטיקה והקדשת זמן לתכנון המסע. ייתכן שנצטרך לנסוע למרחקים ארוכים, ייתכן שנצטרך לערוך קניות טרם היציאה לטיול או אולי לחשוב על נקודות עצירה מראש עבור הילדים. כאן המוטיבציה מתחילה להידרדר פלאים וכל החוויה הופכת מהרפתקה למטלה. אך אם רק נשכיל ללכת אחר הצעדים הפשוטים הבאים, ייתכן מאוד שכל טיול הבא יקלע למטרה!

לפעמים היעד נמצא ממש על-ידכם
מי אמר שהנופים היפים ביותר חייבים להימצא במרחק נסיעה ממושך מאזור מגורינו? זכרו כי תמיד יש מה לעשות גם קרוב
לבית ופשוט צריך לחשוב מעט מחוץ לקופסה. טיפ קטנטן ששווה להכיר כאשר מחפשים אחר יעד טבע, הוא פתיחה של גוגל מפות ומציאת האזורים בהם טרם נעשתה בנייה מאסיבית. בימי החורף והאביב אותן חורשות נצבעות בירוק ובשלל גוונים נוספים לאור הפריחה המשגשגת והופכים להיות שמורת טבע קטנטנה ותזכורת למראה של ארץ ישראל בראשית דרכה. תמיד זכרו כי טיולים בישראל אינם מחייבים נסיעות ארוכות ושלכל מקום יש את היופי וההוד משלו.

היעד לא חייב להיות מטרת הטיול
זה אולי יישמע קצת מהפכני אבל עם יד על הלב: כמה פעמים קרה שהנסיעה ליעד הייתה יפהפייה ואילו היעד עצמו היה נחמד אך מעט מאכזב? לא תמיד אנחנו יודעים מה היעד שאליו אנחנו נוסעים טומן בחובו ולעתים מה שקלע לטעמו של אחד, יהיה רחוק שנות אור מטעמו של השני. אז במקום שתרגישו שאתם לוקחים הימור מוחלט, פשוט הפכו את הנסיעה אל היעד לטיול בפני עצמו. זה אולי יצריך לקום מעט יותר מוקדם אך ההנאה מן העצירות הקטנות וממציאת יעדים חדשים שאולי לא מוכרים לקהל הרחב, יכולה לעשות את כל ההבדל.

לכל דבר יש את הייחודיות שלו
זה עשוי להישמע כמו קלישאה, אך אם נעצור ונחשוב על זה לרגע, אז הרי שהגרפיטי בשכונת פלורנטין הוא ייחודי ומקנה לשכונה את הייחוד שמושך אליה הן ישראלים והן תיירים ממדינות זרות מדי שנה והרי שהטבע המדברי שאיננו אהוב על-ידי חלקנו ואילו נערץ על-ידי אחרים, מושך גם אליו מאות אלפי תיירים שפוערים את פיהם בתדהמה לנוכח המרחבים והעוצמה. זכרו כי בכל דבר יש את היופי שלו ונסו לעתים לחשוב מחוץ לשבלונה שאליה התרגלתם. זכרו כי מה שאתם רואים כאן הוא ייחודי ומרהיב בדיוק כמו כל יעד אחר שאהבתם ופשוט צריך לשמור על גישה חיובית, מקבלת ובריאה.

ספונטניות היא שם המשחק
לפעמים זה פשוט כל מה שצריך כדי ליהנות מטיול טוב בין שמדובר בטיול עירוני ובין שמדובר במסלול טבע. כל מקום וכל יעד מביאים איתם חוויות והרפתקאות ומספיק שנשמור על קלילות כדי שנפתיע גם את עצמנו מן הכיף הרב והאנרגיות החיוביות שנקרין על אחרים.
אל תהססו לצאת לחרוש את רחביה של ישראל ולעתים פשוט תנו לרגליים ולאינסטינקטים שלכם לעשות את העבודה עבורכם. לא פעם תהיו מופתעים לטובה עד כמה כל פינה מכילה פנינה ונקודות חמד שטרם התגלו על ידי מטיילים אחרים. אז בפעם הבאה שמזג האוויר מסביר פנים ומעורר בכם את החשק לטייל, הצטיידו בטיפים הללו והיו סמוכים ובטוחים שתהנו מטיול נפלא.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה